AutoTools JSON read, filter not working?

Discussion in 'AutoApps' started by Fettkeewl, Dec 14, 2017.

  1. Fettkeewl

    Fettkeewl New Member

    Joined:
    Sep 5, 2017
    Messages:
    12
    Likes Received:
    0
    Hey there!

    I can't get the filter to work, either I'm way wrong or its broken.
    I've tried >0 and '>0' and I still keep getting that one -1 value that I do not want :)

    Settings below. Help please :)


    [​IMG] [​IMG]
     
  2. joaomgcd

    joaomgcd Administrator Staff Member

    Joined:
    Feb 3, 2015
    Messages:
    9,479
    Likes Received:
    806
    Can you please provide the JSON And task so I can test it out? Thanks!
     
  3. Fettkeewl

    Fettkeewl New Member

    Joined:
    Sep 5, 2017
    Messages:
    12
    Likes Received:
    0
    Edit:

    <TaskerData sr="" dvi="1" tv="5.0u7m">
    <Task sr="task28">
    <cdate>1513348001203</cdate>
    <edate>1513348005121</edate>
    <id>28</id>
    <nme>JSon</nme>
    <Action sr="act0" ve="7">
    <code>1446874931</code>
    <Bundle sr="arg0">
    <Vals sr="val">
    <Average>&lt;null&gt;</Average>
    <Average-type>java.lang.String</Average-type>
    <Field>widgets.templates.widgets.pin()</Field>
    <Field-type>java.lang.String</Field-type>
    <FilterInvert>false</FilterInvert>
    <FilterInvert-type>java.lang.Boolean</FilterInvert-type>
    <GetParentValues>false</GetParentValues>
    <GetParentValues-type>java.lang.Boolean</GetParentValues-type>
    <InputFormat>&lt;null&gt;</InputFormat>
    <InputFormat-type>java.lang.String</InputFormat-type>
    <JoinOutputArray>&lt;null&gt;</JoinOutputArray>
    <JoinOutputArray-type>java.lang.String</JoinOutputArray-type>
    <Json>%json</Json>
    <Json-type>java.lang.String</Json-type>
    <JsonRootVariable>&lt;null&gt;</JsonRootVariable>
    <JsonRootVariable-type>java.lang.String</JsonRootVariable-type>
    <MatchField>pin</MatchField>
    <MatchField-type>java.lang.String</MatchField-type>
    <MatchValue>'&gt;0'</MatchValue>
    <MatchValue-type>java.lang.String</MatchValue-type>
    <MatchesCaseInsensitive>false</MatchesCaseInsensitive>
    <MatchesCaseInsensitive-type>java.lang.Boolean</MatchesCaseInsensitive-type>
    <MatchesContainsAll>false</MatchesContainsAll>
    <MatchesContainsAll-type>java.lang.Boolean</MatchesContainsAll-type>
    <MatchesExact>false</MatchesExact>
    <MatchesExact-type>java.lang.Boolean</MatchesExact-type>
    <MatchesRegex>false</MatchesRegex>
    <MatchesRegex-type>java.lang.Boolean</MatchesRegex-type>
    <Max>&lt;null&gt;</Max>
    <Max-type>java.lang.String</Max-type>
    <MaxResults>&lt;null&gt;</MaxResults>
    <MaxResults-type>java.lang.String</MaxResults-type>
    <Min>&lt;null&gt;</Min>
    <Min-type>java.lang.String</Min-type>
    <Query>&lt;null&gt;</Query>
    <Query-type>java.lang.String</Query-type>
    <Separator>,</Separator>
    <Separator-type>java.lang.String</Separator-type>
    <SimpleMode>false</SimpleMode>
    <SimpleMode-type>java.lang.Boolean</SimpleMode-type>
    <SortArrayInvert>false</SortArrayInvert>
    <SortArrayInvert-type>java.lang.Boolean</SortArrayInvert-type>
    <SortArrayKey>widgets.templates.widgets</SortArrayKey>
    <SortArrayKey-type>java.lang.String</SortArrayKey-type>
    <SortArrayObjectKey>pin</SortArrayObjectKey>
    <SortArrayObjectKey-type>java.lang.String</SortArrayObjectKey-type>
    <Sum>&lt;null&gt;</Sum>
    <Sum-type>java.lang.String</Sum-type>
    <VariableName>&lt;null&gt;</VariableName>
    <VariableName-type>java.lang.String</VariableName-type>
    <com.twofortyfouram.locale.intent.extra.BLURB>Json: %json
    Fields: widgets.templates.widgets.pin()
    Filter Fields: pin
    Filter Values: '&gt;0'
    Sort Array Key: widgets.templates.widgets
    Sort Array Object Key: pin
    Separator: ,</com.twofortyfouram.locale.intent.extra.BLURB>
    <com.twofortyfouram.locale.intent.extra.BLURB-type>java.lang.String</com.twofortyfouram.locale.intent.extra.BLURB-type>
    <net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES>&lt;StringArray sr=""&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES0&gt;%widgets_templates_widgets_pin()
    Json Values
    Values of the fields you got from the json text&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES0&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES1&gt;%err
    Error Code
    Only available if you select &amp;lt;b&amp;gt;Continue Task After Error&amp;lt;/b&amp;gt; and the action ends in error&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES1&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES2&gt;%errmsg
    Error Message
    Only available if you select &amp;lt;b&amp;gt;Continue Task After Error&amp;lt;/b&amp;gt; and the action ends in error&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES2&gt;&lt;/StringArray&gt;</net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES>
    <net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES-type>[Ljava.lang.String;</net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES-type>
    <net.dinglisch.android.tasker.extras.VARIABLE_REPLACE_KEYS>Json Field MatchField MatchValue Separator SortArrayKey SortArrayObjectKey plugininstanceid plugintypeid </net.dinglisch.android.tasker.extras.VARIABLE_REPLACE_KEYS>
    <net.dinglisch.android.tasker.extras.VARIABLE_REPLACE_KEYS-type>java.lang.String</net.dinglisch.android.tasker.extras.VARIABLE_REPLACE_KEYS-type>
    <net.dinglisch.android.tasker.subbundled>true</net.dinglisch.android.tasker.subbundled>
    <net.dinglisch.android.tasker.subbundled-type>java.lang.Boolean</net.dinglisch.android.tasker.subbundled-type>
    <plugininstanceid>e88854ed-292a-42e4-8583-e0271b7ed6c3</plugininstanceid>
    <plugininstanceid-type>java.lang.String</plugininstanceid-type>
    <plugintypeid>com.joaomgcd.autotools.intent.IntentJson</plugintypeid>
    <plugintypeid-type>java.lang.String</plugintypeid-type>
    </Vals>
    </Bundle>
    <Str sr="arg1" ve="3">com.joaomgcd.autotools</Str>
    <Str sr="arg2" ve="3">com.joaomgcd.autotools.activity.ActivityConfigJson</Str>
    <Int sr="arg3" val="60"/>
    </Action>
    </Task>
    </TaskerData>

    {"id":1,"parentId":-1,"isPreview":false,"name":"Sensors","createdAt":1485168005889,"updatedAt":1513006138878,"widgets":[{"type":"DEVICE_TILES","id":91158,"x":0,"y":1,"color":0,"width":8,"height":8,"tabId":0,"isDefaultColor":false,"templates":[{"id":91158,"widgets":[{"type":"LABELED_VALUE_DISPLAY","id":13140,"x":0,"y":0,"color":255,"width":8,"height":1,"tabId":0,"label":"Entrance","isDefaultColor":false,"deviceId":0,"pinType":"VIRTUAL","pin":3,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"min":0,"max":1023,"frequency":0,"textAlignment":"LEFT","valueFormatting":"Door is /pin/"},{"type":"LABELED_VALUE_DISPLAY","id":77760,"x":3,"y":1,"color":2147483647,"width":3,"height":1,"tabId":0,"label":"Battery","isDefaultColor":false,"deviceId":0,"pinType":"VIRTUAL","pin":1,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"min":0,"max":1023,"frequency":0,"textAlignment":"LEFT","valueFormatting":"/pin.##/ V"},{"type":"LABELED_VALUE_DISPLAY","id":162872,"x":6,"y":1,"color":2147483647,"width":2,"height":1,"tabId":0,"label":"Wi-Fi","isDefaultColor":false,"deviceId":0,"pinType":"VIRTUAL","pin":15,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"min":0,"max":100,"frequency":0,"textAlignment":"LEFT","valueFormatting":"/pin./ %"},{"type":"LABELED_VALUE_DISPLAY","id":84601,"x":0,"y":1,"color":-2147483648,"width":3,"height":1,"tabId":0,"label":"Temperature","isDefaultColor":false,"deviceId":0,"pinType":"VIRTUAL","pin":5,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"min":-30,"max":60,"frequency":1000,"textAlignment":"LEFT","valueFormatting":"️/pin.#/ °C"},{"type":"TERMINAL","id":82167,"x":0,"y":2,"color":255,"width":8,"height":3,"tabId":0,"label":"History","isDefaultColor":true,"deviceId":0,"pinType":"VIRTUAL","pin":20,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"min":0,"max":0,"autoScrollOn":true,"terminalInputOn":false,"textLightOn":true},{"type":"BUTTON","id":140485,"x":0,"y":5,"color":255,"width":2,"height":2,"tabId":0,"label":"Extended notifications","isDefaultColor":false,"deviceId":0,"pinType":"VIRTUAL","pin":14,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"min":0,"max":1,"value":"0","pushMode":true,"onLabel":"","offLabel":""},{"type":"BUTTON","id":83729,"x":6,"y":5,"color":255,"width":2,"height":2,"tabId":0,"label":"OTA","isDefaultColor":false,"deviceId":0,"pinType":"VIRTUAL","pin":16,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"min":0,"max":1,"value":"0","pushMode":false,"onLabel":"️","offLabel":""},{"type":"STEP","id":99304,"x":0,"y":7,"color":255,"width":4,"height":1,"tabId":0,"label":"No. of wakes per hour [1-4]:","isDefaultColor":false,"deviceId":0,"pinType":"VIRTUAL","pin":10,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"min":1,"max":4,"value":"1","step":1.0,"isArrowsOn":true,"isLoopOn":false,"isSendStep":false},{"type":"LABELED_VALUE_DISPLAY","id":40121,"x":2,"y":5,"color":255,"width":4,"height":1,"tabId":0,"label":"Sleep time set","isDefaultColor":false,"deviceId":0,"pinType":"VIRTUAL","pin":11,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"min":15,"max":60,"frequency":0,"textAlignment":"LEFT","valueFormatting":"Every /pin/ minutes "},{"type":"STEP","id":128523,"x":4,"y":7,"color":255,"width":4,"height":1,"tabId":0,"label":"Recheck time in sec [30-180]:","isDefaultColor":false,"deviceId":0,"pinType":"VIRTUAL","pin":12,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"min":30,"max":180,"value":"30","step":10.0,"isArrowsOn":true,"isLoopOn":false,"isSendStep":false},{"type":"LABELED_VALUE_DISPLAY","id":76065,"x":2,"y":6,"color":255,"width":4,"height":1,"tabId":0,"label":"Recheck time set","isDefaultColor":false,"deviceId":0,"pinType":"VIRTUAL","pin":13,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"min":1,"max":5,"frequency":0,"textAlignment":"LEFT","valueFormatting":"After /pin/ minutes"},{"type":"SLIDER","id":23245,"x":0,"y":8,"color":255,"width":8,"height":1,"tabId":0,"label":"Battery adjustment in Millis 1000 = 1","isDefaultColor":false,"deviceId":0,"pinType":"VIRTUAL","pin":2,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"min":900,"max":1000,"value":"900","sendOnReleaseOn":true,"frequency":100},{"type":"LABELED_VALUE_DISPLAY","id":137010,"x":0,"y":9,"color":255,"width":4,"height":1,"tabId":0,"label":"Battery in bits","isDefaultColor":false,"deviceId":0,"pinType":"VIRTUAL","pin":0,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"min":0,"max":1023,"frequency":0,"textAlignment":"LEFT"}],"deviceIds":[1,0,2],"name":"DoorSensor","mode":"PAGE","pin":{"pin":5,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"pinType":"VIRTUAL","min":0,"max":255},"valueName":"Door is","color":255,"alignment":"MIDDLE","disableWhenOffline":false,"showDeviceName":true},{"id":8759,"widgets":[{"type":"STEP","id":82837,"x":0,"y":0,"color":255,"width":4,"height":1,"tabId":0,"label":"Sleep time 15-60 min:","isDefaultColor":false,"deviceId":5031,"pinType":"VIRTUAL","pin":10,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"min":15,"max":60,"value":"15","step":15.0,"isArrowsOn":true,"isLoopOn":false,"isSendStep":false},{"type":"LABELED_VALUE_DISPLAY","id":95209,"x":4,"y":0,"color":255,"width":4,"height":1,"tabId":0,"label":"Sleep time set to","isDefaultColor":false,"deviceId":5031,"pinType":"VIRTUAL","pin":11,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"min":0,"max":60,"frequency":0,"textAlignment":"LEFT","valueFormatting":"Every /pin/ minutes"},{"type":"LABELED_VALUE_DISPLAY","id":1358,"x":3,"y":1,"color":255,"width":3,"height":1,"tabId":0,"label":"Battery","isDefaultColor":false,"deviceId":5031,"pinType":"VIRTUAL","pin":0,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"min":0,"max":1023,"frequency":0,"textAlignment":"LEFT","valueFormatting":"/pin.##/ V"},{"type":"LABELED_VALUE_DISPLAY","id":149773,"x":0,"y":1,"color":255,"width":3,"height":1,"tabId":0,"label":"Temperature","isDefaultColor":false,"deviceId":5031,"pin":-1,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"min":-20,"max":30,"frequency":0,"textAlignment":"LEFT","valueFormatting":"️/pin.#/ °C"},{"type":"TERMINAL","id":124783,"x":0,"y":2,"color":255,"width":8,"height":3,"tabId":0,"label":"History","isDefaultColor":true,"deviceId":5031,"pinType":"VIRTUAL","pin":21,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"min":0,"max":0,"autoScrollOn":true,"terminalInputOn":false,"textLightOn":true},{"type":"LABELED_VALUE_DISPLAY","id":173126,"x":6,"y":1,"color":2147483647,"width":2,"height":1,"tabId":0,"label":"Wi-Fi","isDefaultColor":false,"deviceId":0,"pinType":"VIRTUAL","pin":23,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"min":0,"max":100,"frequency":0,"textAlignment":"LEFT","valueFormatting":"/pin./ %"}],"deviceIds":[5031],"name":"Thermometers","mode":"PAGE","pin":{"pin":3,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"pinType":"VIRTUAL","min":-10,"max":30},"valueName":"Last read","valueSuffix":"°C","color":2147483647,"alignment":"LEFT","disableWhenOffline":false,"showDeviceName":true}],"tiles":[{"deviceId":1,"templateId":91158,"pin":{"pin":5,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"pinType":"VIRTUAL","min":0,"max":255}},{"deviceId":0,"templateId":91158,"pin":{"pin":5,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"pinType":"VIRTUAL","value":"LOCKED ","min":0,"max":255}},{"deviceId":2,"templateId":91158,"pin":{"pin":5,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"pinType":"VIRTUAL","min":0,"max":255}},{"deviceId":5031,"templateId":8759,"pin":{"pin":3,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"pinType":"VIRTUAL","min":-10,"max":30}}],"rows":2,"columns":3,"sortType":"CUSTOM"},{"type":"TABS","id":39199,"x":0,"y":0,"color":0,"width":8,"height":1,"tabId":-1,"isDefaultColor":false,"tabs":[{"id":0,"label":"Tiles"},{"id":0,"label":"Chart"},{"id":0,"label":"Misc"}],"bubbleOn":false,"textColor":0},{"type":"ENHANCED_GRAPH","id":73892,"x":0,"y":1,"color":255,"width":8,"height":8,"tabId":1,"label":"Temperature","isDefaultColor":false,"dataStreams":[{"title":"Main","graphType":"LINE","color":79755519,"targetId":0,"pin":{"pin":3,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"pinType":"VIRTUAL","min":0,"max":1023},"flip":511,"yAxisMin":-10,"yAxisMax":40,"showYAxis":true,"suffix":"°C","cubicSmoothingEnabled":false,"connectMissingPointsEnabled":true,"isPercentMaxMin":false}],"period":"WEEK","textAlignment":"LEFT","fontSize":"MEDIUM","stacking":"NO_STACKING","showTitle":true,"showLegend":true,"yAxisValues":false,"xAxisValues":true,"showXAxis":false,"allowFullScreen":true,"goalLine":"GOAL"},{"type":"NOTIFICATION","id":10057,"x":0,"y":1,"color":0,"width":2,"height":1,"tabId":2,"isDefaultColor":false,"notifyWhenOffline":false,"notifyWhenOfflineIgnorePeriod":0,"priority":"normal","soundUri":"content://settings/system/ringtone"},{"type":"RTC","id":126151,"x":2,"y":1,"color":0,"width":2,"height":1,"tabId":2,"isDefaultColor":false,"deviceId":0,"pin":-1,"pwmMode":false,"rangeMappingOn":false,"min":0,"max":0,"tzName":"Europe/Stockholm"}],"devices":[{"id":0,"name":"Main door","boardType":"ESP8266","connectionType":"WI_FI","connectTime":1513005995891},{"id":1,"name":"Side door","boardType":"ESP8266","connectionType":"WI_FI","connectTime":0},{"id":2,"name":"Back door","boardType":"ESP8266","connectionType":"WI_FI","connectTime":0},{"id":5031,"name":"Thermometer1","boardType":"ESP8266","connectionType":"WI_FI","connectTime":0}],"tags":[{"id":180710,"name":"Alarm","deviceIds":[1,0,2]}],"theme":"BlynkLight","keepScreenOn":true,"isAppConnectedOn":false,"isNotificationsOff":false,"isShared":false,"isActive":false,"pinsStorage":{"0-v0":"9.00000000","1-v6":"0","0-v6":"OPEN","2-v6":"0","0-v4":"24.312","0-v22":"0","0-v10":"2","0-v20":"74: Door is still open\r\n","0-v3":"LOCKED ","0-v1":"0.038","0-v23":"35","0-v12":"60","0-v14":"0","0-v17":"0","0-v15":"33","0-v2":"977","0-v11":"2","0-v13":"60","0-v16":"0"}}
     
    Last edited: Dec 15, 2017
  4. joaomgcd

    joaomgcd Administrator Staff Member

    Joined:
    Feb 3, 2015
    Messages:
    9,479
    Likes Received:
    806
    Can you please export your task's description (not xml) so I can take a look? Long-click the task in Tasker->export description Thanks in advance
     
  5. Fettkeewl

    Fettkeewl New Member

    Joined:
    Sep 5, 2017
    Messages:
    12
    Likes Received:
    0
    Code (Text):

    JSon (28)
        A1: AutoTools Json Read [ Configuration:Json: %json
    Fields: widgets.templates.widgets.pin()
    Filter Fields: pin
    Filter Values: '>0'
    Sort Array Key: widgets.templates.widgets
    Sort Array Object Key: pin
    Separator: , Timeout (Seconds):60 ]

     
     
    Last edited by a moderator: Dec 18, 2017
  6. joaomgcd

    joaomgcd Administrator Staff Member

    Joined:
    Feb 3, 2015
    Messages:
    9,479
    Likes Received:
    806
    Ok, this is how you fix it:
    • Set Filter Fields to widgets.templates.widgets.pin
    • Set Filter Values to >0 (without the quotes)
    Hope this helps! :)
     
: JSON, Read, Filter

Share This Page